سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندان کودکان از چه سنی در می آید؟

 

دندان کودکان از چه سنی در می‌آید؟

دندان کودکان و اینکه از چه سنی این دندان ها رشد میکنند موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

دندان ها از نظر اندازه، شکل و موقعیت آنها در فک متفاوت هستند. این تفاوت ها به دندان ها کمک می کند تا با هم کار کنند تا به جویدن، صحبت کردن و لبخند زدن کمک کنند. آنها همچنین به شکل و فرم صورت شما کمک می کنند. افراد در بدو تولد معمولا 20 دندان شیری (اولیه) دارند که در حدود 6 ماهگی شروع به بیرون زدن (رویش) می کنند. آنها در زمان های مختلف در دوران کودکی می ریزند (ریزش می کنند). در سن 21 سالگی، معمولاً تمام 32 دندان دائمی روییده اند.

 تعداد دندان های شیری در کودکان

دندان کودکان بر اساس جدول زمانی جوانه می زند و همچنین بر اساس جدول زمانی از بین میروند. زمانی که دندان های جدید ظاهر می شوند، که اصطلاح رسمی آن رویش است بیشتر مردم آنها را دندان شیری می نامند. در مجموع، کودک شما 20 دندان شیری برای خوردن میان وعده های خود خواهد داشت.

زمان شروع و پایان رویش دندان کودکان

کودک شما از حدود 6 ماهگی شروع به دندان درآوردن می کند. و این تا حدود 3 سالگی ادامه خواهد داشت. از سن 6 سالگی، کودک شما در نهایت تا 12 سالگی تمام دندان های شیری خود را از دست می دهد. تا زمانی که فرزند شما به سن نوجوانی خود برسد، 32 دندان بزرگسال دائمی خواهد داشت.

چرا دندان های شیری می افتند؟

به نظر می رسد که دندان کودکان به عنوان جایگیر عمل می کنند و فضایی را در فک برای دندان های دائمی آینده ایجاد می کنند   . 

زمان رویش دندان کودکان (دندان های شیری کودکان)

برای اکثر کودکان، دندان های شیری آنها در حدود 6 سالگی شروع به افتادن می کند. البته، همه دندان ها در یک زمان نمی ریزند!

هنگامی که یک دندان دائمی آماده رویش است، ریشه دندان شیری شروع به افتادن می کند. در آن نقطه، دندان "لق" است و فقط توسط بافت لثه اطراف در جای خود ثابت می شود.

شاید تعجب کنید که بیشتر مردم دندان های شیری خود را به ترتیب رویش از دست می دهند.

به این ترتیب، از آنجایی که دندان‌های جلویی مرکزی پایین اولین دندان‌هایی هستند که در حدود 6 ماهگی ظاهر می‌شوند، این دندان‌ها اولین دندان‌هایی هستند که در سنین 6 یا 7 سالگی لق می‌شوند. و فضا را برای دندان‌های دائمی کودک شما باز می‌کنند.

بعد از جلویی مرکزی تحتانی، دندانهای جلویی مرکزی بالایی بیرون می آیند. و راه را برای دندانهای جلویی مرکزی فوقانی بزرگتر که همه ما انتظار داریم در بزرگسالان ببینیم باز می شود.

برای برخی از کودکان، از دست دادن دندان می تواند زمان هیجان انگیزی باشد، به خصوص اگر مفاهیم سرگرم کننده ای مانند پری دندان را معرفی کنید. برای برخی دیگر، ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، زیرا چیزی که فکر می کردند دائمی است (دندانشان) به تازگی از دهانشان بیرون آمده است!

رشد دندان کودکان

اکثر کودکان تا سن 3 سالگی یک مجموعه کامل از 20 دندان شیری دارند.

کودکان معمولا از حدود 6 سالگی شروع به از دست دادن دندان های شیری خود می کنند. از 6 تا 12 سالگی، دندان کودکان مخلوطی از دندان های بزرگسال و شیری است. دندان های آسیاب کودک در حدود 12 سالگی تعویض می شوند. در حدود 12 سالگی، اکثر کودکان تمام دندان های بزرگ خود را دارند به جز دندان آسیاب سوم (دندان های عقل). 32 دندان بالغ وجود دارد.

اگر دندان‌های شیری فرزندتان دیر رشد کرد، احتمالاً دندان‌های بزرگسال نیز دیر رشد میکند. اگر در مورد رشد دندان کودکان خود نگران هستید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دندان کودک زمانی که لق است!

زمانی که دندان های بالغ در حال بیرون آمدن هستند. کودک شما ممکن است متوجه شود که جویدن در صورت لق شدن یا از دست دادن دندان‌ها دشوارتر است، اما کودک شما همچنان نیاز به خوردن غذاهای سالم دارد.

مهم است که به روال مسواک زدن کودک خود ادامه دهید و مراقب دندان های لق یا نواحی حساس باشید. اما بگذارید دندان های لق خود به خود بیفتند. اگر سعی کنید دندانی را قبل از اینکه آماده بیفتد بیرون بیاورید، می تواند به لثه ها و دندان های مجاور آسیب برساند. و همچنین باعث درد و عفونت شود.

گاهی اوقات یک دندان بالغ قبل از افتادن دندان شیری بیرون می‌آید. اگر دندان شیری در عرض 2 تا 3 ماه نیفتاد، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

علائم رویش دندان کودکان شایع است و بدون دارو قابل کنترل است.

متوسط ????کودکان تا سن 3 سالگی دارای مجموعه کامل 20 دندان شیری هستند.

بین سنین حدود 6 تا 7 سالگی، دندان های شیری شروع به ریختن می کنند و دندان های دائمی شروع به بیرون آمدن می کنند.

در سن حدود 21 سالگی، هر فرد به طور متوسط ??32 دندان دائمی دارد - 16 دندان در فک بالا و 16 دندان در فک پایین.